Minder zorgen over onderhoud en service bestuurdersstoel dankzij speciale app

Bestuurdersstoelen binnen het OV moeten periodiek onderhouden worden om de conditie van de stoelen te waarborgen en daarmee stilstand van materieel en zitklachten te voorkomen. Dit is zelfs vastgelegd in de CAO. Om vervoerders nog meer te ontzorgen en nog beter en efficiëntere service te kunnen bieden, heeft EBLO de Fleet Maintenance App ontwikkeld.

De Fleet Maintenance App is een overzichtelijke digitale beheertool waarmee snel inzicht wordt verkregen in de conditie van stoelen en het benodigde onderhoud. De app werkt volledig in de cloud waardoor informatie direct overal beschikbaar is op elk gewenst device. Elke stoel krijgt een unieke code die gekoppeld is aan een checklist die aangeeft wanneer welk onderdeel van een stoel aan vervanginging toe is. Ook onderdelen die gerepareerd moeten worden, kunnen in deze checklist per stoel worden aangegeven.

Vanuit de checklist wordt de stoel onder meer nagekeken op de volgende punten:

  • De conditie van schuimdelen en bekleding
  • De werking van bedieningsknoppen en -hendels
  • Het functioneren van alle verstel- en instelmogelijkheden
  • Controle op scheefstand
  • Reeds uitgevoerd onderhoud en reparaties

De app draagt ook zorg voor uitleg en training voor eerstelijns personeel met betrekking tot klein-service en onderhoud. Bij omvangrijke reparaties en onderhoud moet de stoel worden aangemeld voor service bij Fleet Maintenance, bij EBLO op locatie. Ook deze aanmelding gaat direct digitaal via de app.

Lees meer op OVPro.nl: ‘Digitaal paspoort’ bestuurdersstoel maakt onderhoud inzichtelijk

Meer weten over de mogelijkheden op gebied van periodiek onderhoud en de Fleet Maintenance App? Bezoek EBLO Seating donderdag 16 september op stand 2.703. Nog niet geregistreerd voor OV Expo ’21? Doe dat dan via deze pagina.

EBLO fleet maintenance app

morenews

OV Innovatieprijs: Slim algoritme van Lynxx voorspelt en voorkomt storingen

Iedereen maakt het weleens mee. Onderweg naar het station zien dat je trein op het laatste moment uitvalt door een wisselstoring. In de toekomst zou dit een stuk minder voorkomen, als het aan data-science bedrijf Lynxx ligt. Met slimme zelflerende algoritmes kunnen heel veel storingen voorspeld worden. Dit bespaart niet alleen veel ongemak voor de reiziger, maar… Lees verder ›

OV Innovatieprijs: Flexibel OV boeken in 9292-app met HaltetaxiRRReis

De flexibilisering van het openbaar vervoer neemt de komende jaren toe. Dunne provinciale lijnen zullen minder vaak rijden of helemaal verdwijnen. Precies op die ontwikkeling speelt Qarin in met de innovatie HaltetaxiRRReis, die in opdracht van de provincie Gelderland is ontwikkeld. Met deze vernieuwing is Qarin samen met 9292 genomineerd voor de OV Innovatieprijs die wordt… Lees verder ›

OV Innovatieprijs: Zeeland Voordeel is het eerste abonnement dat meedenkt met de reiziger

Veel OV-abonnementen stammen nog uit de tijd van de strippenkaart. Volledig achterhaald, volgens Paul Engelbert van Transdev. Zeeland Voordeel is een abonnementsvorm die automatisch korting doorberekent op basis van het reisgedrag. Deze innovatie is genomineerd voor de OV Innovatieprijs die wordt uitgereikt op de OV Expo ’22 op 6 oktober in Houten. Bekijk de andere genomineerden en… Lees verder ›