OV Innovatieprijs
Innovaties spelen een belangrijke rol binnen de sector. Niet alleen draagt het bij aan een verbetering van diensten, maar ook helpt het bij het oplossen van uitdagingen en het bouwen aan een veiliger en betrouwbaarder vervoersnetwerk en duurzamere vloot
De OV Innovatieprijs is daarom al jaren een belangrijk onderdeel van de OV Expo. Deze prijs wordt uitgereikt aan de meest toonaangevende innovatie die de ov-sector vooruit helpt. Wilt u dit jaar kans maken op de OV Innovatieprijs? Aanmelden kan tot 13 oktober.
Beoordelingscriteria
- Innovatieniveau: Het product of de dienst is vernieuwend en uniek binnen de sector
- Impact: Het product of de dienst lost een relevant probleem of uitdaging op
- Toepasbaarheid: Het product / dienst is praktische inzetbaarheid binnen de sector
Jury
De inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury. Daaruit worden 3 genomineerden per categorie gekozen, die de kans hebben hun innovatie te pitchen aan de jury én het publiek op de OV Expo. De winnaar wordt gekozen door de jury en de stemmen vanuit het publiek.
Uitreiking
De award wordt uitgereikt tijdens het Mobiliteitsdiner op 13 november tussen 19.00 – 22.00 uur.
Belangrijke data
- Inzendingen sluit: 11 oktober
- Genomineerden bekend: 15 oktober
- Pitches genomineerden: 13 november
- Winnaar bekend: 13 november
Maak kans om genomineerd te worden en meld aan
Wilt u kans maken op de OV Innovatieprijs? Meld uw bedrijf, product of dienst dan aan door onderstaand formulier in te vullen. Aanmelden is mogelijk tot 13 oktober.
Winnaar vorige editie
Stadsvervoerders RET en HTM winnen met de Slimme Tram & de InnOVatietram de OV Innovatie Prijs ‘22.
De Slimme Tram van de RET en de InnOVatietram van HTM maken het mogelijk allerlei technologische nieuwigheden uit te proberen in de echte wereld, met echte reizigers. In de InnOVatietram is bijvoorbeeld getest hoe de beleving van drukte bij reizigers omlaag gebracht kan worden. De Slimme Tram van de RET is onder meer voorzien van sensoren die de onderhoudsstaat monitoren. Hoewel de trams van RET en HTM beide verschillende technologieën uitproberen, delen de vervoerders wel de data met elkaar.